NET Framework.

با سلام به دوستان عزیز
من مدتی به وبلاگ سر نزده بودم و به روز هم نکردم بودم (به دلیل استقبال زیاد دوستان از این وبلاگ) ولی یک مطلب بود که من را آزار می داد و من را وادار کرد که این مطلب را بنویسم.
با تشکر از وبلاگ نویسان عزیز من یک نکته ای را می خواهم متذکر شوم :

NET Framework. یکی از تکنولوژی ها جدید مایکرسافت هست.

نه ورژن هست نه زبان برنامه نویسی.

پس NET Framework. چیست؟ ساده ترین جواب این است که NET Framework. یک تکنولوژی هست.

برنامه هایی که از تکنولوژی NET Framework. استفاده می کنند دارای چندین ویژگی برتر نسبت به بقیه برنامه هایی که از این تکنولوژی استفاده نمی کنند هستند که برخی از آنها عبارت اند از :

  - برنامه ها مختص سیستم عامل خاص نیست برنامه ای که مثلا در سیستم عامل Windows ساخته می شود قابل اجرا در سیستم عامل های دیگر همانند Linux و ... قابل اجراست به شرط آنکه NET Framework. در آن سیستم عامل نصب شده باشد.

  - برنامه ها Platform Independant هستند، یعنی وابسته به سخت افزار خاص یا سیستم عامل خاص که در بالا هم اشاره شد نیستند.

  - وقتی یک Dynamic Link Library یا DLL ایجاد می کنیم دیگر نیازی به Register کردن آن نیست که این باعث بهینه سازی Registery می شود چون ممکن است DLL را Register کرده باشیم و ممکن است به هر دلیلی بخواهیم آن را پاک کنیم حتماً باید آن را از Registery نیز پاک کنیم که کار مشکلی است!

باز هم با تشکر از همه دوستان عزیز وبلاگ نویس و این را از همه شما خواستار هستم که با اطلاعات بیشتر نسبت به مسائل بحث نمایید

(هیچ برنامه ای کامل نیست تنها ذهن شماست که آن را کامل می بیند!!!)